In het huidige tijdperk zijn er overal reclames, voor elke doelgroep en product is er wel één. Hoe breng je in deze jungle aan reclame je eigen product onder de aandacht? Social Media marketing is hiervoor de oplossing.
Social Media actie plan
Vooraf stel je je doelgroep vast. Zo weet je wie je wilt bereiken. Daarna bepaal je per gekozen doelgroep welke boodschap je ze wil brengen. Vervolgens kies je daar het gewenste social media kanaal bij. Social media is op dit moment het meest gebruikte advertentie tool. Je kunt promoten via veel verschillende social media kanalen, anno nu bereik je daar de meeste klanten mee. Verschillende doelgroepen, kinderen van 12 jaar tot en met mensen van 60 jaar gebruiken Social Media.
Verschillende Social Media kanalen
Voor het kiezen van het juist Social Media kanaal is het belangrijk dat je de boodschap en doelgroep goed uitgeschreven hebt. De verschillende kanalen worden namelijk bezocht door verschillende doelgroepen met ieder een ander doel. Overeenkomstig met alle kanalen is dat het snel gaat. Bezoekers scrollen snel over de pagina en zijn snel weer weg. Opvallende content is dus nodig om in deze snelheid op te vallen. We geven hier een korte opsomming.
- TikTok
Opzetten van een bedrijfskanaal
Het is voor alle Social Media kanalen makkelijk om een account aan te maken. Je kan dit op persoonlijke titel doen of vanuit je bedrijfsnaam. Persoonlijke berichten worden over het algemeen beter gewaardeerd dan bedrijf publicaties. Het aanmaken van een pagina wordt stap voor stap uitgelegd. Kom je ergens niet aan uit dan zijn er verschillende platformen waar je antwoord op je probleem kunt vinden.
Content maken
Door een goede professionele uitstraling trek je meer klanten en word je eerder gezien als een betrouwbaar bedrijf. De uitstraling heeft ook invloed op je naamsbekendheid. Het helpt bij je online vindbaarheid. Het is dus belangrijk dat je vooraf een stijl bedenkt waarin je posts wil plaatsen.
Wanneer je gaat starten met het schrijven van content is het belangrijk per post een kort werkplan te schrijven. Zo weet je zeker dat je de juiste boodschap verspreid. Lees hier: Hoe schrijf je een goede Social Media Post