Het primaire doel van online PR is het vergroten van de bekendheid van merken, producten, evenementen, mensen en bedrijven en het overtuigen van multipliers en doelgroepen.

Zo lanceerde Zalando in 2014 voor het eerst de campagne ‘Zalando Fashion Blogger Awards 2014’. Een neveneffect van dergelijke campagnes is dat veel waardevolle thema-relevante links worden gegenereerd door de juiste doelgroep. Niet alleen bloggers berichten erover, maar ook media en tijdschriften.

Links in persberichten

Het wordt vaak aanbevolen om links in persberichten op te nemen. Het is belangrijk om deze links te markeren met nofollow, anders is er sprake van een schending van de Google-richtlijnen. Veel persportalen verwijderen ook links uit persberichten. Als de pers echter overtuigd is van het nieuws of de artikelen en erover schrijft, dan hoeven nieuwe links die hieruit voortkomen geen nofollow te zijn.

Een nofollow-link ziet er als volgt uit:

<a href=â€https://www.bedrijsnaam.nl/†rel=â€nofollowâ€>Jouw URL kan hier zijn, of een andere tekst die moet worden gelinkt.

Linkoptimalisatie – Detecteer fouten in de bestaande link

De URL-structuur van een website verandert vaak, bijvoorbeeld door een doorstart, het verwijderen van sub pagina’s of de overstap naar HTTP’s. Het doel van link optimalisatie is om de link power voor de bestaande link te vergroten en de kwaliteit van de link te verbeteren om zo een positieve invloed te hebben op de ranking.

Het link optimalisatieproces verloopt in drie stappen:

Analyse van de bestaande link

Verschillende tools zoals de webmastertools, Majestic, Sistrix en andere soortgelijke tools geven de mogelijkheid om een ​​overzicht te krijgen van de inkomende links. Geen van deze tools slaagt erin om alle links uit te voeren, afhankelijk van de grootte van de website. Maar alle databronnen samen resulteren in een goede database van de inkomende links van een website.

Testen & evalueren van de links

Wanneer de database goed werkt, worden de inkomende links gecontroleerd en geëvalueerd. De praktijk leert dat het zinvol is om, bijvoorbeeld in Excel, een sjabloon te maken waarin rekening wordt gehouden met voorbeelden zoals:

– Link mislukt en genereert een 404-fout

– Omleidingen (301/302) zijn onjuist ingesteld

– De link is onjuist ingesteld 

Vervolgens moet je per geval beslissen en goed nadenken over hoe je met het betreffende probleem omgaat. 

Linkbuilding gaat tegenwoordig niet meer over het bouwen van zoveel mogelijk links. Kwaliteit telt hier duidelijk boven kwantiteit. Om op lange termijn succesvol te zijn in de Google search is het belangrijk om de huidige situatie te analyseren en een linkbuilding strategie te ontwikkelen die uit verschillende maatregelen bestaat. Dit is de enige manier om een ​​natuurlijk ogend linkprofiel op te bouwen dat niet het risico loopt te worden uitgesloten van de zoekresultaten de volgende keer dat Google een update uitvoert. Om er zeker van te zijn dat je gaat groeien kun je ook je linkbuilding aan Seeders uitbesteden. Wellicht de beste optie.

 

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.